Mokinių priėmimo tvarkos aprašas

ŠIRVINTŲ R. BARSKŪNŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS MOKINIŲ PRIĖMIMO IR IŠVYKIMO IŠ MOKYKLOS, KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

  1. Mokinių priėmimo į Širvintų r. Barskūnų pagrindinę mokyklą tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja mokinių priėmimą mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas, nustato bendruosius mokyklos klasių komplektavimo kriterijus, prašymų pateikimo terminus, priėmimą į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupę, pirmąsias, penktąsias, devintąsias klases, priėmimo į mokyklą ir įforminimą, informavimo apie mokyklos klasių komplektavimo tvarką.
  2. Šiuo Tvarkos aprašu vadovaujasi Širvintų r. Barskūnų pagrindinė mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas, kurios steigėja yra Širvintų rajono savivaldybės taryba.
  3. Tvarkos aprašas parengtas pagal šiuos dokumentus:

3.1. Nuosekliojo mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. V-766, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V-466, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-767 ;

3.2. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimą „Dėl mokinių priėmimo į Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo“ 2012 m. kovo 29 d. Nr. 1-76;

  1. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. mokykla – švietimo įstaiga, kurios pagrindinė veikla yra ugdymas pagal formaliojo švietimo priešmokyklinio, ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas;

4.2. klasė – pastovi mokinių grupė, kuri vienerius metus mokslo metus drauge mokosi pagal to paties lygio pradinio, pagrindinio ugdymo programą;

4.3. ikimokyklinė, priešmokyklinė ugdymo programa – trejų metų ugdymo programa, vykdoma 4–6 metų vaikams;

4.4. pradinio ugdymo programa – ketverių metų ugdymo programa, vykdoma 1–4 klasėse;

4.5. pagrindinio ugdymo programa – šešerių metų (5–10 klasėse) ugdymo programa, kuri apima du pagrindinio ugdymo koncentrus: I dalis – ketverių metų, vykdoma 5–8 klasėse, II dalis – dvejų metų, vykdoma 9–10 klasėse.

II. PRIĖMIMAS MOKYTIS Į PIRMĄSIAS KLASES

  1. Mokytis į pirmąsias klases pagal pradinio ugdymo programą priimami mokiniai, kuriems tais kalendoriniais metais sueina 7 metai tėvų (globėjų) prašymu, vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173 (Žin., 2005, Nr. 131-4747), gali būti priimamas vieneriais metais anksčiau. Tėvai (globėjai, rūpintojai) pateikia prašymą, mokinio gimimo liudijimo originalą ir kopiją, nustatytos formos vaiko sveikatos patikrinimo pažymą.
  2. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pradinio ugdymo programą, iki liepos 1 d. pateikia prašymą ir  įgyto išsilavinimo pažymėjimą, jei mokėsi kitoje mokykloje.
  3. Į mokyklos pirmąją klasę pirmumo teise priimamas mokinys, gyvenantis mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje ir iki einamųjų metų birželio 20 pateikęs prašymą.
  4. Mokinys, nepateikęs prašymo iki einamųjų metų birželio 20 d., netenka pirmumo teisės būti priimtas iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos.

III. PRIĖMIMAS MOKYTIS Į PENKTĄSIAS KLASES

  1. Mokytis į penktąsias klases pagal pagrindinio ugdymo programą priimami mokiniai, pateikę mokyklos direktoriui:

9.1. prašymą, jeigu mokėsi toje pačioje mokykloje;

9.2. prašymą ir išsilavinimą patvirtinantį dokumentą, jeigu mokėsi kitoje mokykloje.

  1. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą, iki liepos 1 d. prie prašymo prideda įgyto išsilavinimo pažymėjimą.
  2. Į mokyklą pirmumo teise priimamas mokinys, gyvenantis mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje bei iki einamųjų metų birželio 20 d. pateikęs prašymą .
  3. Mokinys, nepateikęs prašymo iki einamųjų metų birželio 20 d., netenka pirmumo teisės būti priimtas iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos.

IV. PRIĖMIMAS MOKYTIS Į DEVINTĄSIAS KLASES

  1. Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį į devintąsias klases priimami mokiniai, pateikę mokyklos direktoriui:

13.1. prašymą, jeigu mokėsi toje pačioje mokykloje;

13.2. prašymą ir išsilavinimą patvirtinantį dokumentą, jeigu mokėsi kitoje mokykloje.

  1. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą, iki liepos 1 d. prie prašymo prideda įgyto išsilavinimo pažymėjimą.
  2. Į devintąsias klases pirmumo teise priimamas mokinys iki einamųjų metų birželio 20 d. pateikęs prašymą mokytis mokykloje.
  3. Mokinys, nepateikęs prašymo iki einamųjų metų birželio 20 d., netenka pirmumo teisės būti priimtas iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos.

V. PRIĖMIMO DOKUMENTAI IR JŲ FORMINIMAS

  1. Prašymai dėl priėmimo mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas pateikiami Mokyklos direktoriui:

17.1. prašymą už mokinį iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų);

17.2. 14–16 metų mokiniai gali pateikti prašymą, turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą;

17.3. vyresni kaip 16 metų mokiniai prašymą gali pateikti patys.

  1. Kartu su prašymu pateikiama:

18.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;

18.2. įgyto išsilavinimo pažymėjimas ar dokumentai, liudijantys ankstesnius mokymosi pasiekimus (originalas);

18.3. dokumentai (jų kopijos), patvirtinantys priėmimo pirmumą.

  1. Prašymai ir kiti pateikiami dokumentai registruojami gautų dokumentų registracijos žurnale.
  2. Mokinio priėmimas mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio I ar II dalies ugdymo programą įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami mokyklos ir mokinio įsipareigojimai, atsakomybė už jų nevykdymą.
  3. Abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam, kitas segamas į asmens bylą.
  4. Už mokinį iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų).
  5. 14–16 metų mokinys sutartį pasirašo tik turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.
  6. Vyresni kaip 16 metų mokiniai Mokymosi sutartį pasirašo patys.
  7. Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos knygoje.
  8. Mokymo sutartis su kiekvienu naujai atvykusiu mokiniu bei tos mokyklos mokiniu, pradedančiu mokytis pagal aukštesniojo lygmens ugdymo programą, sudaroma jo mokymosi pagal tą ugdymo programą laikotarpiui.
  9. Mokykla, priėmusi mokinį:

28.1. įrašo mokinio duomenis į Mokinių registro kompiuterinę duomenų bazę;

28.2. formuoja mokinio asmens bylą, kurioje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui;

28.3. paskyrimą į klasę įformina direktoriaus įsakymu.

  1. Mokykla ne vėliau kaip per 10 dienų raštu informuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrių apie atvykusius iš kitų šalių mokinius.

VI. INFORMAVIMAS APIE MOKYKLOS KLASIŲ KOMPLEKTAVIMĄ

  1. Mokyklos direktorius, pritarus Mokyklos tarybai, Švietimo ir kultūros skyriui pateikia informaciją:

30.1. apie planuojamą klasių ir mokinių skaičiaus nustatymą iki vasario 1 d.;

30.2. iki rugpjūčio 21 d. patikslina klasių skaičių, nurodydamas mokinių skaičiaus vidurkį kiekvienoje komplektuojamoje klasėje.

  1. Mokyklos direktorius inicijuoja informacijos apie laisvas vietas klasėse skelbimą ir nuolatinį jos atnaujinimą (skelbimų lentoje, mokyklos interneto puslapyje).
  2. Mokyklos direktorius iki rugpjūčio 31 d. raštu informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie galimus 1–10 klasių mokinių perskirstymus, susijusius su mokinių sumažėjimu (padidėjimu) mokykloje naujaisiais mokslo metais.

VII. KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO VYKDYMAS, PRIEŽIŪRA IR ATSAKOMYBĖ

  1. Kiekvienais kalendoriniais metais klasių komplektų skaičių pagal ugdymo programas nustato Širvintų rajono savivaldybės taryba, o patikslina iki rugsėjo 1 d.
  2. Pasibaigus priėmimo terminui ir esant laisvų vietų pagal nustatytą klasių komplektų skaičių, mokiniai gali būti priimami visus mokslo metus.
  3. Klasių komplektavimo priežiūrą atlieka Švietimo ir kultūros skyrius.
  4. Už klasių, grupių, komplektavimo vykdymo pažeidimus atsako mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.

VIII. MOKINIŲ IŠVYKIMO IŠ MOKYKLOS TVARKA

  1. Mokiniui išvykus iš mokyklos, jo asmens byla lieka mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašymų dokumentų kopijos.
  2. Iš mokyklos mokiniai išregistruojami pateikę tėvų prašymą, išvykstančio mokinio atsiskaitymo lapelį ir pranešimą iš mokyklos, kurioje tęs mokslą (5 forma, mokiniams, pasirinkusiems kitą ugdymosi įstaigą ir neturintiems 16 metų). Šiems mokiniams įteikiamas pažymėjimas apie įgytą išsilavinimą arba pažyma apie gautus pažymius, jeigu mokinys išvyksta mokslo metų eigoje.
  3. Mokinių išvykimas iš mokyklos patvirtinamas direktoriaus įsakymu (mokiniams).

IX. BAIGIAMOS NUOSTATOS

  1. Mokyklos direktorius atsako už aprašo įgyvendinimą ir klasių sudarymą.
  2. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrius.

 ____________________________________